ИСТОРИЯ
Историята на “СОМАТ ” започва през 1960 г., когато съществуващите по това време в България четири предприятия за вътрешна и международна транспортна дейност се обединяват в ДАП – Международни Превози.
Началото на своята дейност фирмата поставя със сто автомобила от марката “Волво”,. За да отговори на строгите изисквания на висококонкурентния международен пазар за автомобилни превози, компанията е реорганизирана многократно – през 1966г. в нейния състав се включва товарният клон на ДАП – София, а три години по-късно към автопарка й се прибавя и този на Тексим. Така през 1969г. общият брой автомобили на СОМАТ достига 1250.
Паралелно с растежа на автомобилния парк, във фирмата настъпват и качествени промени, които й дават възможност да се утвърди като основен участник не само на българския, а и на европейския и близкоизточния пазар на транспортни услуги.
Разширява се и спектърът от предлагани услуги—освен превози на български и чужди товари в международно съобщение, СОМАТ вече предлага митнически услуги и ремонт на собствени автомобили и агрегати в страната и чужбина.
Това безспорно допринася за подобряване на качеството на предоставяните услуги, като позволява бързо реагиране на всеки един проблем, възникнал в процеса на превозване на товари по основните трасета, покривани от СОМАТ.
1975-1980 Години на просперитет
В годините след първия "петролен шок“ с присъщия си професионализъм, находчивост и прозорливост, дружеството успява да предвиди тенденциите на световния транспортен пазар. За да отговори на нарастващото търсене на превози от Европа за страните от Близкия и Среден изток, фирмата закупува 2000 нови, високопроизводителни тежкотоварни автомобила от марките “Мерцедес Бенц”, “Волво” и “Рено”, с което автопаркът достига 3487 превозни средства.
Адаптивността и новаторския дух на „СОМАТ” в този период намират израз в изграждането на завършена мрежа от гранични бюра, представителства и терминали в района на Близкия изток, което подобрява ефективността на операциите и превръща компанията в Превозвач №1 на товари от Европа за Близкия изток.
Ежедневно по 200 автомобила пресичат границите на Ирак и Иран, български автомобили достигат дори до Пакистан.
Засилват се позициите на „СОМАТ” и в Европа, където въпреки жестоката конкуренция фирмата успява да заеме водещо място, печелейки товари с конкурентни цени и отличен сервиз. Скоро се откриват бюра в повечето Европейски страни – Австрия, Германия, Унгария, Франция, Италия, Полша, Испания, Швеция, Чехословакия, както и в Турция и Гърция.
През 70-те години СОМАТ стартира уникална технология за комбинирани превози суша – море/река – суша, която и до днес е основно предимство на фирмата, осигуряващо по-голяма ефективност на превозите, по-качествена услуга на по-конкурентна цена. През 70-те и 80-те години „СОМАТ” оперира няколко фериботни линии със собствени Ро-Ро кораби, които позволяват безпрепятствен преход от Европа до Азия и Близкия изток:
- Пасау – Видин по Дунав;
- Волос (Гърция) – Тартус (Сирия) в Средиземно море;
- Барселона – Марсилия – Ливорно – Пирея – Бургас в Средиземно и Черно море;
- Бургас – Поти – Бургас в Черно море.
Търговската политика на дружеството повелява: “Най–добрата услуга на най-конкурентна цена”.
През 80-те години на ХХ в. автомобилният парк достига 4254 автомобила.
Само за десет години, благодарение на изключителния професионализъм и всеотдайността на своите служители „СОМАТ” успява да увеличи мащабa на своята дейност над 20 пъти.
През 1989г. предприятието е преструктурирано в акционерно дружество.
Перла в короната на Willi Betz Group
Сътрудничеството между „СОМАТ” и „Вили Бетц” започва през 60-те години на ХХ в, когато двете компании реализират съвместно хиляди превози, черпейки опит и ноу-хау една от друга. Използвайки добре развитата мрежа на „СОМАТ” в района на Близкия Изток, „Вили Бец” съумява да организира огромен обем превози към този труднодостъпен регион.
Деветдесетте години на ХХв. откриват нови възможности за взаимни проекти и превози до Централна и Източна Европа, където „СОМАТ” е безспорен лидер.
Веднага след обществено-политическите промени през 1989г. “СОМАТ” АД е обявено за приватизация, а продажбата му влиза в историята като първата голяма приватизационна сделка в България. През 1994г. “Вили Бетц” придобива 55% от “СОМАТ”, а през 1997г. – още 38%.
Така “СОМАТ” става важна част от най-голямата компания за транспортни и логистични услуги в Европа. Съчетавайки натрупания десетилетия наред опит с този на своя западноевропейски партньор, фирмата вече предлага не само голям обем и разнообразие на транспортните и логистични услуги, но и оптимално съотношение между цена и качество, което затвърждава позициите и на лидер в Европа
"СОМАТ" АД Сега
След почти 50-годишна история на пазара на международни превози, акумулирала опита на десетки години упорит труд, СОМАТ се превръща в една от най-модерните и иновативни фирми в Европа, която предлага на своите клиенти комплексни услуги с доказано качество.
Паркът на СОМАТ е съставен от автомобили на средна възраст две години, които отговарят на екологичните изисквания на стандартите Евро 3 – Евро 5. Всички камиони са оборудвани със сателитна комуникационна система, която позволява постоянна проследимост на товарите и двупосочна връзка с водачите в 24-часов on-line режим. Това гарантира сигурността и надеждността на превозите.
За утвърждаването на компанията като водещ превозвач в Европа изключителен принос имат неговите служители—екип от над 3000 души, професионлисти в своята област.
В СОМАТ работят вече трето поколение шофьори, подготвени да намират адекватно решение във всяка ситуация и да се справят еднакво добре както в Англия, така и в Ирак. СОМАТ поставя началото на уникална транспортна култура, която десетилетия наред крепи имиджа на българския шофьор като един от най-добрите в Европа.
Във връзка с концепцията си за сътрудничество с малкия и среден бизнес и в стремежа да предложи на товародателя качество, бързина и сигурност на доставка, на които клиентите са свикнали до този момент, СОМАТ обявява политика на партньорство в извършването на превози като предлага ясна програма основаваща се на следните принципи:
АВТОПАРК (влекачи)
СОМАТ работи с най-ново поколение влекачи, произведени от световния автомобилен гигант Даймлер (Мерцедес Бенц).
Използват се влекачи на средна възраст до две години, покриващи стандартите за вредни емисии ЕВРО-3 и Евро-5.
Всички автомобили са оборудвани със сателитна връзка, която позволява локализация на автомобила и двупосочна комуникация с водача в on - line режим.
Мощният двигател, модерната трансмисия и ходова част с пневматично окачване правят всички пътища достъпни и проходими, дори и при тежки метеорологични условия.
Многобройните системи за сигурност активно подпомагат водача при управлението на автомобила и гарантират безопасността на Вашия товар.
Кабините са климатизирани и пригодени да осигурят комфорт, уют и оптимални условия за труд и почивка на нашите водачи през всеки сезон от годината.
Автомобилите се обслужват съгласно предписанията на производителя от компетентентни механици в оборудвани сервизи. Използват се само оригинални резервни части и продукти на реномирани производители.
Ето защо с нас бързината и сигурността на превозите е гарантирана.
СНИМКИ :
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/VLEKACHI/_MG_6328.jpg
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/OBSHTI/21.JPG
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/HLADILNI/1.JPG
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/MEGA/_MG_6334.jpg
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/IZVANGABARITNI/63.jpg
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/IZVANGABARITNI/61.jpg
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/IZVANGABARITNI/57.jpg
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/IZVANGABARITNI/60.jpg
Историята на “СОМАТ ” започва през 1960 г., когато съществуващите по това време в България четири предприятия за вътрешна и международна транспортна дейност се обединяват в ДАП – Международни Превози.
Началото на своята дейност фирмата поставя със сто автомобила от марката “Волво”,. За да отговори на строгите изисквания на висококонкурентния международен пазар за автомобилни превози, компанията е реорганизирана многократно – през 1966г. в нейния състав се включва товарният клон на ДАП – София, а три години по-късно към автопарка й се прибавя и този на Тексим. Така през 1969г. общият брой автомобили на СОМАТ достига 1250.
Паралелно с растежа на автомобилния парк, във фирмата настъпват и качествени промени, които й дават възможност да се утвърди като основен участник не само на българския, а и на европейския и близкоизточния пазар на транспортни услуги.
Разширява се и спектърът от предлагани услуги—освен превози на български и чужди товари в международно съобщение, СОМАТ вече предлага митнически услуги и ремонт на собствени автомобили и агрегати в страната и чужбина.
Това безспорно допринася за подобряване на качеството на предоставяните услуги, като позволява бързо реагиране на всеки един проблем, възникнал в процеса на превозване на товари по основните трасета, покривани от СОМАТ.
1975-1980 Години на просперитет
В годините след първия "петролен шок“ с присъщия си професионализъм, находчивост и прозорливост, дружеството успява да предвиди тенденциите на световния транспортен пазар. За да отговори на нарастващото търсене на превози от Европа за страните от Близкия и Среден изток, фирмата закупува 2000 нови, високопроизводителни тежкотоварни автомобила от марките “Мерцедес Бенц”, “Волво” и “Рено”, с което автопаркът достига 3487 превозни средства.
Адаптивността и новаторския дух на „СОМАТ” в този период намират израз в изграждането на завършена мрежа от гранични бюра, представителства и терминали в района на Близкия изток, което подобрява ефективността на операциите и превръща компанията в Превозвач №1 на товари от Европа за Близкия изток.
Ежедневно по 200 автомобила пресичат границите на Ирак и Иран, български автомобили достигат дори до Пакистан.
Засилват се позициите на „СОМАТ” и в Европа, където въпреки жестоката конкуренция фирмата успява да заеме водещо място, печелейки товари с конкурентни цени и отличен сервиз. Скоро се откриват бюра в повечето Европейски страни – Австрия, Германия, Унгария, Франция, Италия, Полша, Испания, Швеция, Чехословакия, както и в Турция и Гърция.
През 70-те години СОМАТ стартира уникална технология за комбинирани превози суша – море/река – суша, която и до днес е основно предимство на фирмата, осигуряващо по-голяма ефективност на превозите, по-качествена услуга на по-конкурентна цена. През 70-те и 80-те години „СОМАТ” оперира няколко фериботни линии със собствени Ро-Ро кораби, които позволяват безпрепятствен преход от Европа до Азия и Близкия изток:
- Пасау – Видин по Дунав;
- Волос (Гърция) – Тартус (Сирия) в Средиземно море;
- Барселона – Марсилия – Ливорно – Пирея – Бургас в Средиземно и Черно море;
- Бургас – Поти – Бургас в Черно море.
Търговската политика на дружеството повелява: “Най–добрата услуга на най-конкурентна цена”.
През 80-те години на ХХ в. автомобилният парк достига 4254 автомобила.
Само за десет години, благодарение на изключителния професионализъм и всеотдайността на своите служители „СОМАТ” успява да увеличи мащабa на своята дейност над 20 пъти.
През 1989г. предприятието е преструктурирано в акционерно дружество.
Перла в короната на Willi Betz Group
Сътрудничеството между „СОМАТ” и „Вили Бетц” започва през 60-те години на ХХ в, когато двете компании реализират съвместно хиляди превози, черпейки опит и ноу-хау една от друга. Използвайки добре развитата мрежа на „СОМАТ” в района на Близкия Изток, „Вили Бец” съумява да организира огромен обем превози към този труднодостъпен регион.
Деветдесетте години на ХХв. откриват нови възможности за взаимни проекти и превози до Централна и Източна Европа, където „СОМАТ” е безспорен лидер.
Веднага след обществено-политическите промени през 1989г. “СОМАТ” АД е обявено за приватизация, а продажбата му влиза в историята като първата голяма приватизационна сделка в България. През 1994г. “Вили Бетц” придобива 55% от “СОМАТ”, а през 1997г. – още 38%.
Така “СОМАТ” става важна част от най-голямата компания за транспортни и логистични услуги в Европа. Съчетавайки натрупания десетилетия наред опит с този на своя западноевропейски партньор, фирмата вече предлага не само голям обем и разнообразие на транспортните и логистични услуги, но и оптимално съотношение между цена и качество, което затвърждава позициите и на лидер в Европа
"СОМАТ" АД Сега
След почти 50-годишна история на пазара на международни превози, акумулирала опита на десетки години упорит труд, СОМАТ се превръща в една от най-модерните и иновативни фирми в Европа, която предлага на своите клиенти комплексни услуги с доказано качество.
Паркът на СОМАТ е съставен от автомобили на средна възраст две години, които отговарят на екологичните изисквания на стандартите Евро 3 – Евро 5. Всички камиони са оборудвани със сателитна комуникационна система, която позволява постоянна проследимост на товарите и двупосочна връзка с водачите в 24-часов on-line режим. Това гарантира сигурността и надеждността на превозите.
За утвърждаването на компанията като водещ превозвач в Европа изключителен принос имат неговите служители—екип от над 3000 души, професионлисти в своята област.
В СОМАТ работят вече трето поколение шофьори, подготвени да намират адекватно решение във всяка ситуация и да се справят еднакво добре както в Англия, така и в Ирак. СОМАТ поставя началото на уникална транспортна култура, която десетилетия наред крепи имиджа на българския шофьор като един от най-добрите в Европа.
Във връзка с концепцията си за сътрудничество с малкия и среден бизнес и в стремежа да предложи на товародателя качество, бързина и сигурност на доставка, на които клиентите са свикнали до този момент, СОМАТ обявява политика на партньорство в извършването на превози като предлага ясна програма основаваща се на следните принципи:
АВТОПАРК (влекачи)
СОМАТ работи с най-ново поколение влекачи, произведени от световния автомобилен гигант Даймлер (Мерцедес Бенц).
Използват се влекачи на средна възраст до две години, покриващи стандартите за вредни емисии ЕВРО-3 и Евро-5.
Всички автомобили са оборудвани със сателитна връзка, която позволява локализация на автомобила и двупосочна комуникация с водача в on - line режим.
Мощният двигател, модерната трансмисия и ходова част с пневматично окачване правят всички пътища достъпни и проходими, дори и при тежки метеорологични условия.
Многобройните системи за сигурност активно подпомагат водача при управлението на автомобила и гарантират безопасността на Вашия товар.
Кабините са климатизирани и пригодени да осигурят комфорт, уют и оптимални условия за труд и почивка на нашите водачи през всеки сезон от годината.
Автомобилите се обслужват съгласно предписанията на производителя от компетентентни механици в оборудвани сервизи. Използват се само оригинални резервни части и продукти на реномирани производители.
Ето защо с нас бързината и сигурността на превозите е гарантирана.
СНИМКИ :
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/VLEKACHI/_MG_6328.jpg
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/OBSHTI/21.JPG
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/HLADILNI/1.JPG
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/MEGA/_MG_6334.jpg
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/IZVANGABARITNI/63.jpg
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/IZVANGABARITNI/61.jpg
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/IZVANGABARITNI/57.jpg
http://www.somat-sofia.com/Portals/0/Images/shimkiWB/IZVANGABARITNI/60.jpg